Rabu, 21 September 2011

aku bukan siapa2..

berenang-renang si anak ikan,
lemah gemalai pohonan pandan,
salam berkasih hamba hulurkan,
moga nukilan menjadi tauladan.


hari nie..si putera penat sekali..kerana..bermain bersama khayalan berpaksi..kini si putera kembali..mencoretkan naratif madah berseni..



puteri melihat sesuatu di jendela..fikirannya melayang..mencipta khayalan..
"putera..puteri rindukan putera".

namaku (rahsia)..seorang puteri yang menantikan kedatangan putera..putera yang mampu mencipta warna-warna kehidupan..putera yang mampu membina istana kebahagian..putera yang mampu membina ikatan kasih dan sayang..

namaku rahsia..sentiasa mengharap putera gemerlapan..yang aku dampakan..yang aku harapkan..yang aku idamkan..

namaku rahsia..yang mahukan putera..

aku berjalan menulusuri bayangan..yang tak mampu ku kejar..yang tak mampu ku gapai..

nak tahu satu rahsia..
sy sudah jatuh cinta tau..dengan seorang pria yang sy gelar putera.. =) ..
orang cakap yang cinta itu buta..bg sy..cinta itu buta jika kita tak tahu menilainya..sy tak tau sama ada kenapa sy suke kt dye..mungkin sebab sy cintakan dye.. ^^..orang cakap yg sy hanya berimaginasi sahaja..sy tau sape sy tuk mencintai dye..tak layak sekiranya sy mencintainyee..kerana putera tu dh berpunye..sy gembira walaupun mutiara jernih membasahi rongga kehidupan..sy sentiasa memerhatikannya..agar jiwa sentosa belaka..wlaupon jauh tuk berbicara namun monolog bermain diminda..ingin skali sy menyentuhnye..tp akan daya..sy tak mampu melakukannya..sy sentiasa memerhati jendelanye..memastikan dye ada tuk sy..sy nak bertanye khabar kepadanya..sy nak berbicara dengan si dia..sy nak kenal dengan pria..sy nak mengadu segala apa yg ade..sy nak tau segalanya..sy nk dye tau yang dye putera sy..sy sentiasa merinduinya..sy sentiasa menyukainya..sy sentiasa dambakannya..sy sentiasa memerlukannya..sy sentiasa mengharapkan dye tau tentang isi hati sy..sy nak dye tau yg sy teramat mendambakannya..sy sentiasa menulis namanya tika sy suka dan tika sy duka..kepada putera..ketahuilah..bilamana kamu membalas segala apa dr ku..aku merasa bahagia..walau tak mendengar suaramu..walau tak melihat gerakmu..aku bahagia,,sangat sangat bahagia..ingin skali ak menjadikan mu suri dihatiku..tapi..engkau bukan milikmu..maafkan ak jika ak menyebut namamu..maafkan ak jika aku menulis namamu..maafkan ak jika aku tersalah menyintaimu..kerana ak seorang manusia..dan bukan siapa-siapa..wahai putera..ketahuilah..yg engkau terlalu berharga buatku..walau masa terlalu singkat untuk aku mengenalimu..namun..bayanganmu sentiasa membuat aku kuat untuk merentasi halangan..engkau dicipta untuk menjadi sebahagian dari hidupku..tuk ak merasa secangkir kasih dr mu..ku ukirkan namamu dlm diari hidupku..agar tersemat legasi cinta dr mu...

WAHAI PUTERA..DENGARLAH JERITAN BATINKU INI..AGAR DAPAT KAU RASA..APA YANG TERSIRAT DALAM KALBUKU..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan