Khamis, 21 Jun 2012

Masa Depan adalah Rahsia Tuhan..

P/S : dekat pantai..kawanku Jahir yang "snap" gambar..nicee kan.. ;)
                   
12 : 27 am, 22 Jun 2012

Aku menekan butang2 pada "keyboard" ku demi sekelumat resah di hati. Mengenangkan apa yang sedang terjadi membuatkan aku lemas. Mencari punca untuk dicapai, mencari kekuatan untuk di semai. Tangan ini tidak berhenti menadah doa kepada Tuhan Yang Esa. Akan kekuatan yang ku pinta.HUUUUUHHH..aku terfikir..kenapa ini berlaku? Dan jawapannya kerana dosaku..Aku menganggapnya sebagai kasihnya Tuhan kepada aku..memberi peringatan sesudah ku lalai dengan keindahan duniawi..aku sedar..tika aku senang..Tuhan aku lupakan..Tika aku susah..kepada-Nya aku merintih..Tiada malu meminta pertolongan..Dan keinsafan mula menapak..Aku terkilan..mengapa aku seperti ini..Terlalu mudah untuk melupakan Tuhan kerana keseronokan dunia..aku berusaha tetapi apakan daya..tiada istiqamah i dalam hatiku..Aku hanya menginsafi kesalahanku..bila kesusahan dan keperitan merudum jiwa dan batinku..aku mula dekatkan diri kepada Tuhanku bila kesulitan menerpa di segala benak dirikuu..heh!! Terlalu mudahkan..!! Meminta pertolongan selepas segala suruhan diabaikan dan lalai engan kehidupan seharian..maluuuuuu!!! Namun Tuhan sentiasa mendengar suara hamba-Nya yang lalai ini..Dia terlalu rindukan rintihanmu wahai putera..Aku mula belajar erti kehidupan..walaupun sebelum ini aku sedar..Ya Allah..terima kasih atas segala kenikmatan yang Engkau berikan..Terima kasih jua kerana mengingatkan aku tentang siapa diriku..

TOLONGLAH AKU..DALAM MENEMPUHI KEHIDUPAN

2 ulasan: