Rabu, 2 Januari 2013

2013

SELAMA DATANG TAHUN BARU 2013..

HAAA!!! Tahun Baru Menjelma Kembali!!! Semua manusia akan berasa teruja bila datangnya tahun baru..hahhaa..apa lagi SEMUA NAK BARUKAN..dari atas kepala sama ke kaki..semua akan menjadi serba baru..Kalau masa zaman sekolah rendah dan menengah..uniform sekolah laa yang paling diberi keutamaan..baju, seluar, kasut, tali pinggan, stokin dll (TAKLEH NK MENTION LEBIH2..TAKUT TERSASUL!! HAHAHAH)..HMMM..perkara yang paling penting yang menjadi adat kepada umat manusia semasa DATANGnya tahun baru ialah azman..bercakap tentang azam..

APAKAH AZAM ANDA SEMUA TAHUN INI?

HAHAHHA..anda semua mestii dh MENYENARAIKAN azam2 anda..sama ada yang baru atau masih cuba untuk mencapai azam yang TAK TERCAPAI tahun lepas samalah seperti saya..Seronokkan..bila mula saja tahun baru..semua pon jadi baru..saya sendiri sebagai salah seorang guru pelatih di salah sebuah Institut Pnedidikan Guru Malaysia (IPGM) merasa perkara yang sama..

YANG PALING PENTING!! NEW SEM COMING WITH THE NEW LIFE STYLE..!!!!

bukan bermakna CULTURE SHOCK errr..maksudnya..menempuh satu kehidupan yang baru!! nak wat ijazah laa katekan..hehhee..bukan berbangga diri..cuma berkongsi..agak teruja dan "excited"..tp 4 tahun yang bakal menyusul perlu diatur dengan sebaiknya..pointer kena jaga..azam zarul ? DEGREE FIRST-CLASS..insya-Allah..itu "aim" zarul dalam pelajaran.. :)

Bercakap tentang masa..hmmm..bila umur dah menjangkau puluhan ni..teringat zaman kanak-kanak dan zaman belasan dulu..hahaha..seronokkan kalau mengimbau kembali zaman silam..kadang-kadang..tergelak sendiri..sedih sendiri pon ada..semua kenangan tu..sangat indah..walaupun masa menepuh zaman tu..TERSANGATLAH MEMERITKAN..hmmm..bila dingat kembali..rupa-rupanya sangat manis untuk ditelan.. apa yang zarul nak cakap dan kongsikan ialah..HARGAILAH SETIAP SAAT YANG KITA SEMUA TEMPUHI..MASA BERSAMA IBU BAPA. RAKAN-RAKAN, GURU-GURU DAN MASA KITA BERSAMA TUHAN YANG ESA..ALLAH SWT..sangat lemah diri ini bila teringat dosa-dosa yang pernah dilakukan..tapi..what i can say is " LIFE MUST GO ON"

Terima Kasih 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan